Tietosuoja

Tietosuojaseloste, Lounais-Hämeen oppaat ry. Tapahtumakohtainen  tilapäinen asiakasrekisteri.

Laadittu: 19.1.2023
Tämä on Lounais-Hämeen oppaat ry:n ja henkilötietolain (10 ja 24 §) EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen tietosuojaseloste, jossa kerromme Lounais-Hämeen oppaat ry:n asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä.
Tämä tietosuojaseloste kuvaa mitä tietoja keräämme asiakkaistamme, mihin tarkoitukseen käytämme tietoja ja kuinka suojaamme kerättyjä tietoja. Huomioithan että varaamalla opastettuja reittejä, ottamalla yhteyttä sivuillamme olevilla lomakkeilla tai muuta kautta, annatte suostumuksen tietojen tallennukseen.
Pidätämme oikeudet tietosuojaselosteen muutoksiin ja päivittämiseen.
1.   Rekisterinpitäjä
Lounais-Hämeen oppaat ry

TAMMELANTIE 35 B 13, TAMMELA
Y-tunnus 2220667-5
Puheenjohtaja Ismo Varis

Puh. 040 5403 064, email:  ismo.varis@tarinavaris.fi

2.   Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö
Lounais-Hämeen oppaat ry
Sirkka Ylander

sirkkayl@gmail.com

Rekisterin nimi
Lounais-Hämeen oppaat ry:n tapahtumakohtainen asiakasrekisteri
4.   Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitoon, tilausten käsittelyyn ja laskutukseen. Tietoja ei käytetä suoramarkkinointiin.
5.   Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennetaan seuraavia tietoja tapahtumakohtaisesti: asiakkaan nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muut varaukseen sekä sen toimitukseen liittyvät tiedot.
6.   Säännönmukaiset tietolähteet
Tietojen lähde on käyttäjä itse. Tiedot saadaan asiakkaalta itseltään verkkosivustolta varauksen tai yhteydenottopyynnön yhteydessä, sähköpostitse tai puhelimitse, tai kun ostosopimus tehdään muuta kautta.
7.   Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Tietoja käytetään ainoastaan asiakassuhteen hoitamiseen. Voimme luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille, kuten maksujärjestelmää hoitavalle taholle, luotonmyöntäjälle osamaksua varten tai kuljetusta hoitavalle taholle toimituksen takaamiseksi. Tietoja voidaan luovuttaa myös viranomaisille lain edellyttämällä tavalla.
8.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
9.   Tietojen säilytys
Lounais-Hämeen oppaat ry säilyttää tapahtumakohtaisia asiakastietoja kunnes tapahtuma on päättynyt.
10.  Evästeiden käyttö
Keräämme evästeiden avulla kävijätietoja analytiikkatarkoituksiin. Käytetty tieto on anonymisoitua. Sivustolla käytetään analytiikassa Google Analyticsia.
11.  Rekisterin suojauksen perusteet ja turvatoimet
Asiakasrekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Asiakastiedot kerätään suojattuun sähköiseen tietokantaan, jonne kirjautuminen edellyttää käyttäjätunnusta ja salasanaa. Käyttäjätunnuksen asiakasrekisteriin voi myöntää vain sen pääkäyttäjä.
Asiakasrekisteriä käsitellään luottamuksellisesti. Tietoja käsittelee vain tietyt henkilöt Lounais-Hämeen oppaat ry:ssä, joiden toimenkuvaan se kuuluu ja joita sitoo salassapitovelvollisuus. Asiakastietoja säilytetään sähköisesti ja turhat paperitulosteet tuhotaan asianmukaisesti.
12. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Asiakas voi pyytää koostetiedostoa omista henkilötiedoista, sisältäen kaiken henkilötiedon, jonka olet meille antanut. Tietoja voi pyytää ottamalla meihin yhteyttä sähköpostilla. Voit myös pyytää henkilötietojesi poistoa tai muokkausta, mutta tällöin myös palvelun toimittaminen voi keskeytyä. Tietojen käsittelyn rajoitusta koskeva pyyntö tulee esittää sähköpostitse rekisterin yhteyshenkilölle.
Oikeus omien tietojen poistoon ei koske sellaista henkilötietoa, joka meidän on säilytettävä ylläpidollisista, juridisista, kuten kirjanpitoa koskevien vastuiden toteutumiseksi, tai tietoturvaan liittyvistä syistä.
13. Yhteydenotto
Voit ottaa yhteyttä sähköpostilla: sirkkayl@gmail.com